Γράφει ο Κώστας Γαλάνης*
Κάνοντας έναν σύντομο απολογισμό λίγες ημέρες μετά το Πάσχα και την Πρωτομαγιά, αντιλαμβάνεται κανείς πλέον στην πράξη τι πραγματικά χρειάζεται αυτή η πόλη. Οι γιορτές πλαισιώθηκαν από δράσεις και εκδηλώσεις που έδωσαν άλλο χρώμα και αύξησαν την επισκεψιμότητα. Οι δράσεις αυτές όμως θα πρέπει να καθιερωθούν και να γίνουν σημεία αναφοράς.
Το σίγουρο είναι ότι κάποιοι διαβάζουν πολλά από αυτά που γράφονται, προβληματίζονται και αρχίζουν να δημιουργούν. Θέλει όμως μεγάλη προσοχή ιδιαίτερα κατά τα πρώτα βήματα, όσον αφορά τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ούτως ώστε να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στον δήμο, τους επαγγελματίες και τους μελλοντικούς επισκέπτες μας.
Η Αμφιλοχία, ο Καρβασαράς των νεότερων χρόνων, στήριξε την οικονομική και πολιτιστική της δράση στην «στρατηγική» γεωγραφική της θέση. Το μεγάλο πλεονέκτημα της πόλης είναι η άμεση προσβασιμότητα που παρέχουν οι κόμβοι που δημιουργήθηκαν. Οι αυτοκινητόδρομοι αλλάζουν το μοντέλο παραγωγής στον πρωτογενή τομέα, στο εμπόριο και κυρίως στις υπηρεσίες. Η Αμφιλοχία βρίσκεται σε μία μεταβατική περίοδο. Με τις σωστές κινήσεις οι αυτοκινητόδρομοι μπορούν να αποτελέσουν σύμμαχο στην προσπάθεια να αναθερμανθεί η τοπική αγορά και η περιοχή να αποκτήσει ξανά την παλαιότερη εμπορική της αξία.
Η αγορά αλλάζει και παράλληλα αλλάζουν και οι τάσεις των καταναλωτών. Πρέπει να δούμε επιτέλους μεθοδικά, βασιζόμενοι στα νέα επιστημονικά δεδομένα, της μετά κορωνοϊού εποχής, το προφίλ των καταναλωτών – επισκεπτών που μας ενδιαφέρει και στο οποίο θα πρέπει να στοχεύσουμε.
Έρευνες μας δείχνουν καταναλωτές που παρά τα οικονομικά προβλήματα και το κόστος, επιθυμούν να επιστρέψουν στην κανονικότητα και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα βλέποντας την επισκεψιμότητα των εορτών του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς, στην πόλη μας και τη γύρω περιοχή.
Σίγουρα το κόστος ζωής και τα οικονομικά τους είναι το κυρίαρχο θέμα. Υπάρχουν όμως δυο προαιρετικές κατηγορίες καταναλωτών. Η μία κατηγορία καταναλωτών αφορά τα «τρόφιμα» και η άλλη τα «ταξίδια». Ο καταναλωτής, παρά τα προβλήματα, θέλει να ξοδέψει κάτι παραπάνω. Οι παραπάνω κατηγορίες σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να μας αφήνουν αδιάφορους.
Να αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των τοπικών μας προϊόντων. Να δημιουργήσουμε σημεία αναφοράς προσφέροντας ποικιλία διεξόδων αναψυχής, διασκέδασης και πολιτιστικών δράσεων.
Πιστεύω ότι από κάπου πρέπει να αρχίσουμε βρε αδερφέ. Τι θα λέγατε να κάνουμε την Αμφιλοχία την «colorful city» της Αιτωλοακαρνανίας, δηλαδή την «χρωματιστή πόλη» της Δυτικής Ελλάδας γενικότερα. Είναι μια θαυμάσια ιδέα που ειπώθηκε στο παρελθόν από την προηγούμενη δημοτική αρχή και είχαν γίνει αρκετά πράγματα, αλλά τελικά εγκαταλείφθηκε. Ίσως τότε να μην υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες.
Η αμφιθεατρική Αμφιλοχία με τα χρωματιστά σπίτια και καταστήματα, κυρίως σε γήινους χρωματισμούς, θα αποτελούσαν από μόνα τους ένα σημείο αναφοράς.
Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια θα ήταν η Σχολή Καλών Τεχνών, αλλά και εταιρίες χρωμάτων που θα ήθελαν να προβληθούν και να συμβάλλουν στο κόστος της προσπάθειας. Υπάρχουν άλλωστε και πάρα πολλά προγράμματα χρηματοδότησης που τρέχουν, αρκεί κανείς να μπορεί να τα διεκδικήσει.
Φυσικά σε μια τέτοια σύγχρονη πόλη δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η «τέχνη του δρόμου» (street art), δηλαδή το γκράφιτι, με θέματα εμπνευσμένα από τον πολιτισμό μας και το περιβάλλον. Δόξα τω θεώ… ο υψηλός συντελεστής δόμησης μας έδωσε αρκετούς καμβάδες για να ζωγραφήσουμε…
Φανταστείτε την επόμενη μέρα, την προβολή που θα είχε η Αμφιλοχία από μία ενδεχόμενη αδελφοποίηση, παραδείγματος χάρη με το Μπουράνο, την πολύχρωμη πόλη της Ιταλίας.
Στόχος θα πρέπει να είναι να φτιάξουμε ένα περιβάλλον φιλικό προς τον δημότη και τον επισκέπτη και εχθρικό στην παραβατικότητα. Εάν αυτό συνδυαστεί με μια σωστή και δίκαιη διαχείριση θα φέρει σίγουρα αποτελέσματα.
Δεν αρκεί πλέον μόνο να παράγουμε εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα, αλλά πρέπει να τα συνδέσουμε με την ελεύθερη αγορά. Να πάρουν την υπεραξία που τους αναλογεί.
Δεν αρκεί μόνο να ζούμε σε ένα όμορφο μέρος με πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, αλλά πρέπει και να το αναδείξουμε.
Υπάρχουν τρεις λέξεις κλειδιά για την επόμενη μέρα κάθε δήμου. Επιχειρηματικότητα – Αυτοδιοίκηση – Πολιτισμός.
*Επιχειρηματίας, Εκπαιδευτικός, Δημοσιογράφος,
Διευθυντής του karvasaras.gr