«Από τις 15 Ιουλίου έως σήμερα είχαμε σημαντικές αυξήσεις στα καύσιμα. Οι τιμές που βλέπουμε στο διυλιστήριο έρχονται απέξω και είναι για τις χώρες της νότιας Ευρώπης. Η αύξηση, συγκριτικά με το εξωτερικό, είναι δυσανάλογη σε σχέση με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου», επισημαίνει ο Γιώργος Ασματόγλου.
Σύμφωνα με το Dnews, ο Γιώργος Ασματόγλου, αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, μίλησε στην πρωινή εκπομπή του MEGA για την τιμή της βενζίνης και τους λόγους αύξησής της.
«Από τις 15 Ιουλίου έως σήμερα είχαμε σημαντικές αυξήσεις στα καύσιμα. Οι τιμές που βλέπουμε στο διυλιστήριο έρχονται απέξω και είναι για τις χώρες της νότιας Ευρώπης. Η αύξηση, συγκριτικά με το εξωτερικό, είναι δυσανάλογη σε σχέση με τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου.
Μέσα σε ένα μήνα είχαμε 11,5 λεπτά αύξηση στο διυλισμένο προϊόν. Να σας πω πως οι αυξήσεις, βάσει των μέσων τιμών που έχει ανακοινώσει το υπουργείο Ανάπτυξης, είναι 8,5 λεπτά. Άρα έχουν απορροφηθεί περίπου 3 λεπτά από τους πρατηριούχους. Αντίθετα το πετρέλαιο είχε 14,5 λεπτά αύξηση μέσα σε ένα μήνα. Αυτή τη στιγμή η μέση τιμή στην Αθήνα είναι 1,97 – 1,98 ευρώ. Αν συνεχιστεί αυτό στα μεγάλα αστικά κέντα θα φτάσει τα 2 ευρώ. Τις επέμενες μέρες φαίνεται να υπάρχει μία σταθεροποίηση στις τιμές».
Αναφορικά με την τιμή της βενζίνης στο νησιά, ο κ. Ασματόγλου είπε πως τα νησιά επιβαρύνονται, λόγω των μεταφορών. «Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι μόνο για τους μόνιμους κάτοικους, το οποίο είναι περίπου 2 λεπτά ανά λίτρο. Το κακό είναι πως κάθε χρόνος που περνάει είναι όλο πιο αποδυναμωμένη η τσέπη του Έλληνα καταναλωτή. Υψηλές τιμές βλέπουμε και στις νησιωτικές περιοχές αλλά και στις ηπειρωτικές».
«Οι τιμές βγαίνουν απέξω και αφορούν κερδοσκοπικά παιχνίδια»
Σχετικά με τους λόγους αύξησης ο κ. Ασμάτογλου εξήγησε: «Θεωρώ πως εάν πάρουμε ως βάση τις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, η διαφορά είναι μεγάλη για την τόσο μεγάλη αύξηση του τελευταίου διαστήματος. Επειδή αυτές οι τιμές βγαίνουν απέξω, αυτά είναι κερδοσκοπικά παιχνίδια, τα οποία δεν αγγίζουν τον ελλαδικό χώρο, αλλά που ποντάρουν στο χρηματιστήριο του πετρελαίου, τα οποία είναι σύνηθες φαινόμενο».
Όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων το κράτος εισπράττει από τους έμμεσους φόρους και βασίζεται πάνω στον ειδικό φόρο κατανάλωσης όπως και στον ΦΠΑ.
«Αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων είναι να μειωθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης αλλά είναι και αίτημα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, για να περιοριστεί το φαινόμενο της υψηλής τιμής. Όμως, όλα έχουν ανέβει, τρέχει ένας πληθωρισμός με 13%, αυτό που έχει υποχωρήσει μόνο είναι το καύσιμο. Πράγματι υπάρχει πρόβλημα και με κάποιο τρόπο πρέπει να λυθεί, και όχι με τα fuel pass. Δεν λύνεται το πρόβλημα με αυτό αλλά με μειώσεις τιμών.
Οι προβλέψεις που έχουμε για τις επόμενές τρεις μέρες είναι κάπως αισιόδοξα όσον αφορά την τιμή που έχει σήμερα. Ίσως στα μεγάλα αστικά κέντρα να ξεπεράσει τα 2 ευρώ», κατέληξε ο κ. Ασμάτογλου.