Δειλά-δειλά στην αρχή, πολύ πιο δυναμικά στη συνέχεια, τα e-shops έγιναν μια ανταγωνιστική πλατφόρμα που στάθηκε επάξια απέναντι στο φυσικό εμπόριο και απέκτησαν πολλούς φανατικούς υποστηρικτές μεταξύ των καταναλωτών, ακόμα και μεταξύ εκείνων που δεν τα πήγαιναν καλά με τις νέες τεχνολογίες.
Αυτό, ωστόσο, δεν έγινε τυχαία. Αφενός το ηλεκτρονικό εμπόριο κάλυψε μια υπαρκτή ανάγκη γρήγορων και μαζικών αγορών, αφετέρου οι επαγγελματίες που στελέχωσαν τη νέα αγορά, άνθρωποι κατά κανόνα ενεργητικοί, δραστήριοι και φιλοπρόοδοι, έβαλαν τα δυνατά τους ώστε να κάνουν μια ηχηρή είσοδο στο νέο πεδίο, αντιλαμβανόμενοι εκ των προτέρων ότι υπάρχουν προοπτικές σε αυτήν την καινοτομία.
Έχοντας ως πρώτο και κύριο στόχο την αύξηση του τζίρου και του πελατολογίου τους, οι επιτηδευματίες του ψηφιακού κόσμου ανέθεσαν σε εξειδικευμένες εταιρείες κατασκευής ιστοσελίδων τη δημιουργία της δικής τους ιστοσελίδας, που από εδώ και πέρα θα αποτελούσε το διαδικτυακό προφίλ του ηλεκτρονικού καταστήματος, αλλά και την πλατφόρμα μέσω της οποίας θα ολοκληρώνονται πια οι ψηφιακές αγορές.
Εκείνο που ξεχωρίζει την ιστοσελίδα ενός ηλεκτρονικού καταστήματος έναντι των άλλων είναι η ακρίβειά της σε σχέση με την πραγματική εικόνα του e-shop, τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, τις τιμές και την ποιότητα των εμπορευμάτων. Ακόμη, πρέπει να είναι εύχρηστη στην περιήγησή της, με διακριτές και ευανάγνωστες κατηγορίες προϊόντων, αλλά και να είναι διαρκώς ενημερωμένη, γιατί οι αγορές γίνονται σε πραγματικό χρόνο και ο πελάτης πρέπει να έχει κάθε στιγμή γνώση τού τι υπάρχει στο στοκ.
Οι κατασκευαστές των σελίδων ή κάποιοι άλλοι ειδικοί στο ηλεκτρονικό εμπόριο φροντίζουν επίσης για την προώθηση site, για την επικοινωνία της επιχείρησης με τους πελάτες, αλλά και για την καλή θέση της εταιρείας στη διαδικασία της έρευνας που κάνουν οι χρήστες-δυνητικοί πελάτες στις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google. Αυτή είναι μια σύνθετη εργασία που γίνεται από ειδικούς στο SEO, όπως είναι η συντομογραφία του Search Engine Optimization, δηλαδή της βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης.
Ένας πεπειραμένος επαγγελματίας της κατασκευής ιστοσελίδων φροντίζει να διασυνδέσει την ιστοσελίδα με κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, κατά προτίμηση με εκείνο που ταιριάζει περισσότερο με το προφίλ της εταιρείας. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που εμπορεύεται ρούχα για νέους θα δει τις πωλήσεις του να αυξάνονται ραγδαία αν συνδεθεί με το Tik Tok, που είναι κατά τεκμήριον το αγαπημένο μέσο των πιτσιρικάδων.
Κάποια άλλα στοιχεία που πρέπει να διακρίνουν τις ιστοσελίδες των ηλεκτρονικών καταστημάτων είναι γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης του eshop, η αυτοματοποίηση της διαδικασίας αποστολής ώστε η αγορά να ολοκληρώνεται γρήγορα, τα φίλτρα αναζήτησης ώστε ο πελάτης να φτάνει ευκολότερα στο επιθυμητό προϊόν, το καλαίσθητο αλλά και λειτουργικό design, μα πάνω απ’ όλα η εξατομίκευση της ιστοσελίδας σύμφωνα με τις επιθυμίες του επιχειρηματία και τις παραμέτρους της εταιρείας.
Εν ολίγοις, μια καλοσχεδιασμένη και προσεγμένη ιστοσελίδα είναι το κλειδί εκείνο που θα ανοίξει το πελατολόγιο και θα καταστήσει την εταιρεία πολύ πιο γνωστή και ανταγωνιστική στον χώρο του Διαδικτύου, όπου όλο και περισσότεροι άνθρωποι προστρέχουν για την κάλυψη των καταναλωτικών –και όχι μόνο– αναγκών τους. Και σίγουρα η ποιότητα και ο επαγγελματισμός ανταμείβονται παντού, τόσο στον φυσικό όσο και στον ψηφιακό κόσμο.