Είναι η διασκέδαση, παιχνίδι; Ή είναι παιχνίδι η διασκέδαση; Δεν πρόκειται για ψευτοδιλήμματα φιλοσοφικού περιεχομένου, ούτε για κάποιου είδους λεκτικό τρικ. Οποιαδήποτε από τις δύο παραπάνω ερωτήσεις θα μπορούσαν να είναι ειλικρινείς και να σηκώσουν πολύ συζήτηση, αν είχε κάποια ιδιαίτερη σημασία να αναζητήσουμε την απάντηση. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει λόγος να μπούμε σε αυτή τη διαδικασία, καθώς η διασκέδαση από μόνη της είναι αρκετή για να μας κάνει να νιώσουμε καλά και το παιχνίδι αποτελεί το μέσο για την επίτευξη του στόχου.
Υπάρχουν, όμως, μερικές περιπτώσεις όπου τέτοιου είδους ερωτήματα όχι απλώς πέφτουν πάνω στο τραπέζι, αλλά αποτελούν και σημείο αναφοράς για συσκέψεις και αναλύσεις, προκειμένου να υπάρξει το επιθυμητή αποτέλεσμα: η προσέλκυση νέων χρηστών. Αναφερόμαστε στη βιομηχανία του igaming, η οποία είναι από μόνη της διασκεδαστική, όμως είναι τόσο αποφασισμένη να μετατραπεί σε ένα διαρκές παιχνίδι, που έβαλε στις εξειδικευμένες online πλατφόρμες της έναν σχετικά νέο όρο: το gamification.
Όταν τα καζίνο πρωτοεμφανίστηκαν στις αρχές του 1700 στη Γαλλία, ο σκοπός ήταν να κοινωνικοποιούνται οι επισκέπτες του όσο διασκεδάζουν στα τραπέζια του. Με το πέρασμα των χρόνων, τα επίγεια καζίνο μεγάλωσαν τόσο πολύ που απέκτησαν τους δικούς τους κανόνες. Στην αλλαγή της χιλιετίας όμως, η τεχνολογία έβαλε το χεράκι της για να απομυθοποιήσει τα παραδοσιακά καζίνο και τα έστειλε στον ψηφιακό κόσμο, χάρη στις εξειδικευμένες πλατφόρμες, το internet και τις φορητές συσκευές.
Χωρίς να το προβλέψει κανείς, η στροφή ήταν δραματική, αφού πλέον οποιοσδήποτε θέλει μπορεί να παίξει τα αγαπημένα παιχνίδια του από το σπίτι ή όπου αλλού βρίσκεται, χωρίς να έχει σημασία τι ώρα είναι και πώς είναι ντυμένος. Η έλλειψη αλληλεπίδρασης των ανθρώπων στις λαμπερές αίθουσες των πραγματικών καζίνο έφερε όμως ένα μικρό πρόβλημα: το ενδιαφέρον εστιαζόταν αποκλειστικά στα παιχνίδια, αλλά τα online καζίνο ήθελαν το κάτι παραπάνω. Στόχος είναι να προσφέρουν στον παίκτη όλο το πακέτο διασκέδασης που είχε κάποτε στα φυσικά κτίρια των παραδοσιακών καζίνο και η λύση βρέθηκε: η «παιχνιδοποίηση» της παραμονής ενός χρήστη μέσα στις online πλατφόρμες, δηλαδή η περιήγησή του μέσα σε ένα online καζίνο που θυμίζει παιχνίδι γεμάτο δώρα.
Ποιες είναι οι λύσεις που σκέφτηκαν τα καζίνο; «Τουρνουά» που κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των παικτών, με τελικό στόχο τα δώρα. «Αποστολές» που ο χρήστης πρέπει να εκτελέσει, με απώτερο σκοπό να κερδίσει κάποιο έπαθλο στο τέλος τους. «Επίπεδα» επιβράβευσης, με τα οποία ο χρήστης προχωράει σε διάφορα επίπεδα δώρων. «Πόντοι» και «μετάλλια» που αποτελούν την επιβεβαίωση της ανοδικής πορείας του παίκτη. «Επικοινωνία» με την πλατφόρμα, που τον κάνει να νιώθει ότι αποτελεί μέλος μίας ευρύτερης κοινότητας. Ποια είναι, όμως, τα οφέλη από το gamification;
Το πρώτο είναι το γεγονός ότι μπορεί να γίνει κομμάτι οποιασδήποτε εφαρμογής με μεγάλη ευκολία. Η ενσωμάτωση του gamification είναι απλή και γρήγορη διότι όλοι αγαπούν τα παιχνίδια. Οι εταιρείες online μπορούν να εκμεταλλευτούν αυτό το γεγονός για να δημιουργήσουν προγράμματα πιστότητας ή προσφορές που προϋποθέτουν συγκεκριμένα βήματα και εκπλήρωση όρων, σαν να πρόκειται για κάποιο παιχνίδι.
Νόμιμα online casino στην Ελλάδα.
Το gamification έχει, επίσης, τη δυνατότητα να δώσει στους παίκτες χώρο για να γνωρίσουν περισσότερα νέα παιχνίδια. Ο περιορισμός που υπάρχει σε ένα επίγειο καζίνο παύει να υπάρχει στον ψηφιακό κόσμο και οι επιλογές είναι δεκάδες. Είτε μιλάμε για φρουτάκια, για ρουλέτα, για blackjack ή κάποιο άλλο από τα αγαπημένα παιχνίδια των καζίνο, σίγουρα θα βρεθεί μία ακόμη παραλλαγή που θα αρέσει στους παίκτες.
Αυτό σημαίνει ταυτόχρονα ότι υπάρχει τρίτο όφελος από το gamification, καθώς με περισσότερα παιχνίδια έρχονται και περισσότερες επιλογές. Συνεπώς, περισσότεροι παίκτες βρίσκουν αυτό που ζητούν σε ένα online καζίνο, ακόμη κι αν δεν ήξεραν ότι το χρειάζονται. Ο πλουραρισμός των επιλογών σε συνδυασμό με τις προσφορές, κάνουν ένα online καζίνο ελκυστικό ακόμη και σε ανθρώπους που δεν είχαν πλησιάσει ποτέ ένα επίγειο καζίνο.
Όλα τα παραπάνω αυτόματα προκαλούν αυξημένη ικανοποίηση σε νέους ή και σε παλιούς παίκτες. Καθώς τα πάντα γίνονται γρηγορότερα, από τις πληρωμές μέχρι το ίδιο το παιχνίδι, το gamification βοηθάει στην επαύξηση της συνολικής εμπειρίας χρήσης, με τα εξαιρετικά γραφικά του και τα εφέ που προσφέρει με τη βοήθεια των τεχνολογικών επιτευγμάτων που έχουν μπει στα καζίνο.