Το «σεντούκι του παππού» ταξίδεψε στη Ροδεσία και γνώρισε μυστικά για τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους.
Το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου τα μέλη της ομάδας «Το σεντούκι του παππού» συναντήθηκαν για ακόμη μια φορά στο Μουσείο Ιστορίας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας στο Αγγελόκαστρο, ταξίδεψαν την εκπαιδευτικό Ντίνα Κασσάρα στη Ροδεσία και με τη βοήθεια της Τεχνολογίας έμαθαν πολλά μυστικά για τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους.
«Κούμπου – κούμπου της μητέρας μου παιδί,
σκαρφαλώνουμε στο λόχο.
Πρέπει να’ μαστε γεροί κι όλο ν’ ανεβαίνουμε
Αν δεν κάνεις τον αγώνα
κι αν δεν σκαρφαλώνεις πάντα,
δε θα φτάσεις ποτέ πάνω
‘Η μπορεί ίσως να φτάσεις,
μα δεν ξέρω τα παιδιά σου
αν ποτέ εκεί θα φτάσουν,
όπως έφτασες και συ ».
Με αυτούς τους στίχους ο Αντρέας, ο αφηγητής του ποιήματος «Ανηφόρα», που έρχεται από τη Ροδεσία και βρίσκεται στη θέση 879 του Β’ Τόμου της Παγκόσμιας Ποίησης του Περικλή Καίσαρη παρότρυνε τους παρευρισκόμενους της 14ης συνάντησης του ερευνητικού προγράμματος «Το σεντούκι του παππού» το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024 στο Μουσείο Ιστορίας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας να ξεκινήσουν το ταξίδι τους στην Αφρικανική ήπειρο. Καλεσμένη της ομάδας ήταν η εκπαιδευτικός Ντίνα Κασσάρα.
Μετά την αφήγηση του ποιήματος, ο Σωτήρης πήρε τον ρόλο του παρουσιαστή και αφού καλωσόρισε την καλεσμένη πραγματοποίησε μαζί της την παραδοσιακή συνέντευξη.
Έπειτα, η Ευαγγελία εξερεύνησε το Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τις λέξεις-κλειδιά «Ροδεσία, ανηφόρα». Η ομάδα γνώρισε την ιστορία της αλλοτινής Ροδεσίας και σημερινής Ζιμπάμπουε, περιηγήθηκε στις ομορφιές της αφρικανικής χώρας, έμαθε για τις αποικίες των Εγγλέζων, το κόστος μετάβασης στη χώρα, αλλά και τα υπάρχοντα αεροδρόμια, παρατήρησε τις εικόνες παλιών γραμματοσήμων, αντιλήφθηκε τη θέση της χώρας στον Παγκόσμιο χάρτη, περπάτησε στους δρόμους της, πρόσεξε την αρχιτεκτονική των κτιρίων, αλλά και την άγρια όψη της φύσης και των καταρρακτών της.
Καθ’ όλη τη διάρκεια, τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας λαμβάνοντας ως δεδομένα το ποίημα, το ύφος και το στυλ της καλεσμένης, αλλά και τις πληροφορίες του Διαδικτύου ζωγράφιζαν σκηνές για την ιστορία που θα καλούνταν να πλάσει η καλεσμένη. Στη συνέχεια, τα μέλη της ομάδας παρουσίασαν στην καλεσμένη τις ζωγραφιές τους σχολιάζοντας τους ήρωες και τον σκοπό του έργου της.
Η κυρία Ντίνα, αφού παρατήρησε όλα τα στοιχεία, κλήθηκε να γίνει η ηρωίδα του ποιήματος «Ανηφόρα» και να μοιραστεί μαζί με την ομάδα τη δική της ιστορία. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από την πλοκή της υπόθεσης και μαγεύτηκαν από την αφήγηση της παιδαγωγού. Η κυρία Κασσάρα αναφέρθηκε στα δικαιώματα των παιδιών για μάθηση και ελευθερία, τόνισε την ανάγκη της προσπάθειας και της δικαίωσης του αγώνα των ανθρώπων ενάντια στην αδικία.
Τη βιντεοσκόπηση της συνάντησης ανέλαβε ο υπεύθυνος του Μουσείου, κύριος Θεόδωρος Τσιλίκας.
Ακολούθησαν προβολές παλαιότερων βιντεοσκοπημένων ιστοριών των μελών της ομάδας και η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε παρουσίασε στα παιδιά ένα εργαλείο για την επεξεργασία βίντεο. Η συγγραφέας μοιράστηκε με τα παιδιά αρκετά μυστικά για τη δημιουργία μιας ταινίας μικρού μήκους και στη συνέχεια, εκείνα καθοδήγησαν τη συγγραφέα στο μοντάζ μιας βιντεοσκοπημένης ιστορίας. Η ομάδα πρόσθεσε υπότιτλους, μουσική και διάφορες εικόνες και στοιχεία. Στο τέλος, όλα τα παιδιά άνοιξαν το σεντούκι του παππού, παρέλαβαν το νέο τους ποίημα και πήραν οδηγίες για τη δημιουργία μιας νέας ψηφιακής αφήγησης.