Πρώτη μέρα κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τις πεζοδρομήσεις και… «αλλαγή σελίδας» στο κέντρο του Αγρινίου. Ένα σημαντικό έργο που έχει στόχο την ενίσχυση των εμπορικών καταστημάτων της πόλης. Ποιοι όμως το βλέπουν θετικά και ποιοι αρνητικά;
Σήμερα το πρωί τοποθετήθηκαν οι σχετικές σημάνσεις και οι πολίτες καλούνται να προσαρμοστούν στο νέο κυκλοφοριακό τοπίο. Φαίνεται όμως πως σε αρκετά μεγάλο βαθμό, ακόμη και ένα τόσο σημαντικό έργο που κάποιοι περιμένουν χρόνια, διχάζει.
Σημαντικό έργο για τον εμπορικό κόσμο της πόλης
Πριν από λίγες ημέρες ο δήμος Αγρινίου είχε ενημερώσει γι’ αυτή την πολύ σημαντική εξέλιξη, γνωστοποιώντας μάλιστα με ποιον τρόπο θα διεξάγεται πλέον η κυκλοφορία και ποιες είναι οι εξαιρέσεις των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Οι ιδιοκτήτες των εμπορικών καταστημάτων στο κέντρο σίγουρα θεωρούν σημαντικό γι’ αυτούς το συγκεκριμένο έργο καθώς αναμένεται να αυξήσει την κίνηση των εν δυνάμει πελατών τους και ενδεχομένως αυτό να είναι αρκετό για να υπάρξει αύξηση και στον τζίρο.
Υπάρχουν και αντιρήσεις
Παρά το γεγονός πάντως ότι αρκετοί περίμεναν χρόνια το συγκεκριμένο έργο και η πλειοψηφία του εμπορικού κόσμου στο κέντρο του Αγρινίου φαίνεται να το έχει δει με «καλό μάτι», υπάρχουν και αυτοί που διαφωνούν και υποστηρίζουν ότι αυτή η νέα πραγματικότητα θα τους δημιουργήσει προβλήματα. Ανάμεσα σε αυτούς και όσοι δουλεύουν στον κλάδο του ντελίβερι καθώς η πρόσβαση σε κάποιους κεντρικούς δρόμους θα γίνεται μέσω διαφορετικής, μεγαλύτερης διαδρομής, κάνοντας της ζωή τους δύσκολη σε αρκετές περιπτώσεις.
Αναγνώστης του karvasaras.gr που εργάζεται ως ντελιβεράς απέστειλε το παρακάτω μήνυμα:
«Καλημέρα. Έκλεισαν τους δρόμους και δεν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας. Δηλαδή εμείς όταν θα πηγαίνουμε παραγγελία στην Παπαστράτου θα παρατάμε τα μηχανάκια στο συντριβάνι; Γράψτε κάτι»!
Εμπορικοί και μη εμπορικοί δρόμοι
Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα υπάρχουν και επαγγελματίες που δεν ανήκουν στον εμπορικό κόσμο της πόλης και δεν φαίνεται να τους βρίσκουν ιδιαίτερα σύμφωνους οι πεζοδρομήσεις. Τουλάχιστον όχι σε όλους από αυτούς τους δρόμους στο κέντρο του Αγρινίου. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι κάποιοι εξ αυτών των επαγγελματιών εξωτερίκευσαν τις σκέψεις τους στα social media, τονίζοντας ότι μερικοί από τους δρόμους που συμπεριλαμβάνονται στις πεζοδρομήσεις, αν και κεντρικοί, δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ εμπορικοί και ως εκ τούτου δεν θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνονται.
Απέχουμε αρκετά από το στάδιο των εργασιών
Για όσους πάντως περιμένουν να δουν άμεσα το κέντρο του Αγρινίου να μετατρέπεται σε εργοτάξιο για την πεζοδρόμηση των οδών, εφόσον έχουν ήδη ξεκινήσει οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, κάτι τέτοιο δεν αναμένεται άμεσα.
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ξεκίνησαν γιατί πρόσφατα βγήκε το ΦΕΚ που αναμενόταν έτσι ώστε να δρομολογηθεί η δημοπράτηση του έργου και σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο Αντιδήμαρχος Αγρινίου Μίμης Σκορδόπουλος σε επικοινωνία που είχε μαζί του το karvasaras.gr, απέχουμε αρκετά από την έναρξη εργασιών στο κέντρο.
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις έχουν στόχο την μετάβαση στη νέα πραγματικότητα που θα πρέπει να συνηθίσουν οι πολίτες, έτσι ώστε να έχουν ήδη προσαρμοστεί μέχρι την ημέρα που θα ξεκινήσουν οι εργασίες.
Αυτή είναι η νέα πραγματικότητα
Αναλυτικά οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφορούν στην πεζοδρόμηση κεντρικών οδών του Αγρινίου, όπως εγκρίθηκαν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και δημοσιεύτηκαν στο εν λόγω ΦΕΚ.
Α. πλήρη πεζοδρόμηση των οδών που περιβάλλουν την κεντρική πλατεία:
• πεζοδρόμηση οδού Αναστασιάδη από τη διασταύρωση με την οδό Βότση και πεζοδρόμηση της οδού Μπαϊμπά από την κεντρική πλατεία μέχρι τη συμβολή με την οδό Κύπρου.
• πεζοδρόμηση της οδού Ι. Σταϊκου από τη διασταύρωση με την οδό Γρίβα μέχρι την πλατεία Δημοκρατίας και πεζοδρόμηση της οδού Σαλάκου από την πλατεία Δημοκρατίας μέχρι την οδό Καζαντζή. Διευκρινίζεται ότι, η κίνηση των αυτοκινήτων στην οδό Κύπρου θα επιτρέπεται και στη διασταύρωση των οδών Κύπρου και Ι. Σταϊκου ο πεζόδρομος θα διακόπτεται.
• πεζοδρόμηση της οδού Π. Σούλου στο τμήμα της από κεντρική πλατεία έως τη συμβολή με την οδό Αφων Παναγοπούλου.
Β. επέκταση πεζοδρόμησης της οδού Παπαστράτου από διασταύρωση με οδό Σπ. Τσικνιά (πρώην Τσαλδάρη) έως οδό Δημοτσελίου.
Διευκρινίζεται ότι, η κίνηση των αυτοκινήτων στην οδό Αμαλίας Φλέμιγκ (δρόμος από πλατεία Ξηρομέρου προς οδό Λουριώτου) θα επιτρέπεται και στη διασταύρωση των οδών Παπαστράτου και Αμαλίας Φλέμιγκ ο πεζόδρομος θα διακόπτεται.
Γ. πεζοδρόμηση του άνω τμήματος της πλατείας 28ης Οκτωβρίου (οδός που αρχίζει από την οδό Γοργοποτάμου κινείται περιμετρικά της πλατείας και καταλήγει στην οδό Κακαβιά).
Στον πεζόδρομο περιλαμβάνεται και τμήμα του οδού Γλέζου – Σάντα από την οδό Καψάλη έως την πλατεία 28ης Οκτωβρίου.
Δ. Πεζοδρόμηση της οδού Βότση, από κτίριο του Δημαρχείου έως την οδό Αναστασιάδη.
Σε σύσκεψη με τον Διοικητή Τροχαίας Απόστολο Καπνιάρη, τους Αντιδημάρχους Μίμη Σκορδόπουλο, Σπύρο Φλώρο, Χρήστο Γκούντα, τον Γεν.Γραμ. Δ.Τζιώλη καθώς και αρμόδιους υπηρεσιακούς φορείς, ο Δήμαρχος Αγρινίου Γιώργος Παπαναστασίου, αναφέρθηκε στο σχέδιο εφαρμογής των ρυθμίσεων:
«Ήρθε η ώρα να υλοποιήσουμε το οραματικό σχέδιο μας για το Αγρίνιο. Μια πόλη φιλική, με λιγότερα κυκλοφοριακά προβλήματα και περισσότερους ελεύθερους χώρους για τους πεζούς. Πρόθεση μας, εξ αρχής, ήταν να καλλιεργήσουμε στον Αγρινιώτη την ιδέα ότι δεν πρέπει να μπαίνει στο κέντρο με το αυτοκίνητο.
Έχοντας ως πρώτο στόχο το Αγρίνιο ως βιώσιμη πόλη, καταθέσαμε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα με ορθολογικές παρεμβάσεις για την κάλυψη των κυκλοφοριακών αναγκών. Θέσαμε σε δημόσια διαβούλευση τις προτάσεις μας και ζητήσαμε από πολίτες και φορείς να καταθέσουν ιδέες ώστε, από κοινού, να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα. Εργαστήκαμε μεθοδικά προκειμένου το όραμα μας, για ένα Αγρίνιο με ταυτότητα και προοπτική, να πάρει σάρκα και οστά. Τώρα, κάνουμε το πρώτο βήμα και θέτουμε σε εφαρμογή την κυκλοφοριακή μελέτη».
Σύμφωνα με τον Κανονισμό Πεζοδρόμων του δήμου απαγορεύεται απολύτως η κίνηση και στάθμευση οχημάτων και μοτοσυκλετών τους πεζόδρομους και επιτρέπεται κατ΄ εξαίρεση:
- Η κυκλοφορία όλο το 24ωρο, των οχημάτων παροχής πρώτων βοηθειών, των αυτοκινήτων που μεταφέρουν ασθενείς, οχημάτων του Δήμου, οχημάτων Δημοσίων Υπηρεσιών, οχήματα ΕΛΑΣ, πυροσβεστικής κλπ καθώς και οχήματα για έκτακτες ανάγκες.
- Η κίνηση (όχι η στάθμευση) επιβατικών αυτοκίνητων μεταφοράς ανάπηρων που έχουν ειδική κάρτα στάθμευσης ΑΜΕΑ και ανήμπορων υπερήλικων από και προς την μόνιμη κατοικία τους ή για ειδικούς ιατρικούς λόγους και εφόσον ο προορισμός βρίσκεται εντός των πεζοδρομημένων περιοχών.
- Η κίνηση οχημάτων τροφοδοσίας καταστημάτων, επιτρέπεται αυστηρά κατά τις ώρες από 7:00π.μ.- 9:30π.μ., για όλες τις ημέρες εξαιρούμενων των Κυριακών και Αργιών.
- Επιτρέπεται η κίνηση αυτοκίνητων ιδιωτικής χρήσεως από και προς ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης παρόδιων ιδιοκτησιών, που βρίσκονται εντός των πεζοδρομημένων περιοχών και ανήκουν σε κάτοικους του πεζόδρομου. Για τους εν λόγω πολίτες χορηγείται ειδική άδεια περιορισμένης χρονικής ισχύος από τον Δήμο και αναφέρει το χρόνο ισχύος και τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος.
- Η κίνηση οχημάτων που εκτελούν μετακομίσεις οικοσκευών από ή προς την περιοχή, τροφοδοσίας καύσιμων μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων (4) τόνων, αυτοκινήτων μεταφοράς ετοίμου σκυροδέματος, αποκομιδής προϊόντων κατεδαφίσεων ή εκσκαφών, καθώς και σε ειδικές περιπτώσεις επιτρέπεται μετά από σχετική έγγραφη άδεια του Δήμου.
Η υπάρχουσα θέση στάθμευσης οχημάτων ΤΑΧΙ μεταφέρεται επί της οδού Αναστασιάδη στη συμβολή με την οδό Βότση.