Από Δευτέρα το κλείσιμο του δρόμου Αγ. Νικόλαος – Λευκάδα όπως αναφέρει η εφημερίδα “Συνείδηση”. Κινητοποιήσεις προγραμματίζει το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας – Βόνιτσας ζητώντας «η “ΑΚΤΩΡ” να υλοποιήσει την υποχρέωσή της για την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων»
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Από την ερχόμενη εβδομάδα θα εφαρμοστεί η απόφαση για το εξάωρο στη διάρκεια της ημέρα κλείσιμο του δρόμου για τη Λευκάδα των εργασιών ανακατασκευής του υπάρχοντος δρόμου στο τμήμα Άγιος Νικόλαος – Λευκάδα
Η σχετική απόφαση προβλέπει το κλείσιμο τμήματος της Εθνικής Οδού Αμφιλοχίας – Λευκάδας, από το 47ο χλμ. έως και το 49ο χλμ., για δύο τρίωρα 9:30 π.μ.-12:30 π.μ. και 15:30-18:30. Αυτό το ωράριο επιλέχθηκε προκειμένου να υπάρξουν όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα και σε όσους μετακινούνται καθημερινά από την εθνική οδό για την εργασία τους.
Το εξάωρο κλείσιμο του δρόμου θα γίνεται καθημερινά μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2023.
Το τμήμα Βόνιτσα – Λευκάδα, στο πλαίσιο της διπλής οδικής σύνδεσης της Λευκάδας με τη Βόνιτσας και το Άκτιο, έχει αρκετές ιδιαιτερότητες, με την κυριότερη να εντοπίζεται στο κομμάτι Άγιος Νικόλαος – Λευκάδα, όπου θα απαιτηθεί το κλείσιμο του δρόμου, καθώς υπάρχουν βράχοι που θα πρέπει να απομακρυνθούν με εκρηκτικά. Ιδιαίτερα σε τμήμα δρόμου μήκους περίπου 600 μέτρων οι βράχοι φτάνουν ακόμα και τα 40 μέτρα ύψος, με αποτέλεσμα ο εκβραχισμός με εκρηκτικά και ο επακόλουθος καθαρισμός να καθίστανται ιδιαίτερα δύσκολοι και να απαιτούν μεγάλη προσοχή και μέτρα ασφαλείας. Αυτός είναι και ο λόγος που κρίνεται απαραίτητο το κλείσιμο του δρόμου για κάποιες ώρες, αφού η κυκλοφορία δεν θα ήταν ασφαλής ούτε σε τμήμα του.
Ωστόσο το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας – Βόνιτσας και συνδικαλιστικά σωματεία της περιοχής αντιδρούν χαρακτηρίζοντας απαράδεκτη την απόφαση της κυβέρνησης να «καταδικάσει σε αποκλεισμό το νησί της Λευκάδας», προκειμένου «να μην θιχτούν τα κέρδη της “ΑΚΤΩΡ ΑΕ“». Μάλιστα την ερχόμενη Δευτέρα 9/1 το Εργατικό Κέντρο προγραμματίζει σύσκεψη προκειμένου να παρθούν αποφάσεις για κινητοποιήσεις.
Για το κλείσιμο του δρόμου θα πρέπει να σημειωθεί ότι έχουν διαμαρτυρηθεί και άλλοι φορείς της περιοχής μεταξύ των οποίων το Επιμελητήριο Λευκάδας, το ΤΕΕ Λευκάδας, το ΚΤΕΛ Λευκάδας και πολλές επιχειρήσεις της περιοχής, κρίνοντας την εναλλακτική διαδρομή που έχει προταθεί, μέσω Πλαγιάς και Πογωνιάς, ασύμφορη από άποψη χρόνου και όχι μόνο καθώς ο συγκεκριμένος δρόμος χαρακτηρίζεται «κατσικόδρομος», που δεν χωράει ούτε δύο ΙΧ να περάσουν.
Σύμφωνα με το Εργατικό Κέντρο αυτή η κίνηση «δημιουργεί τεράστια προβλήματα σε εργαζόμενους και κατοίκους της Λευκάδας και των γύρω περιοχών της Αιτωλοακαρνανίας, αφού θα επηρεάσει τις καθημερινές μετακινήσεις και θα αυξήσει πολύ το κόστος τους».
Όλα αυτά συμβαίνουν «ώστε με τις πλάτες της κυβέρνησης να μην υλοποιηθεί η σύμβαση μεταξύ του αναδόχου, της “ΑΚΤΩΡ ΑΕ” και της κυβέρνησης που επέβαλε στην εταιρία την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων, όπου με δική της ευθύνη έπρεπε να βρει τεχνικά εφικτή λύση», υπογραμμίζει το Εργατικό Κέντρο, το οποίο απαιτεί ο δρόμος να μείνει ανοικτός αλλά και να υλοποιήσει η «ΑΚΤΩΡ» την υποχρέωσή της για την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων.
«Η εναλλακτική διαδρομή, είναι πολύ μεγάλης απόστασης, δεν εξασφαλίζει την ασφάλεια των μετακινήσεων, ούτε επιτρέπει την κίνηση μεγάλων οχημάτων και θα δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων και πιθανόν και επικίνδυνες καταστάσεις. Ποιος θα πληρώσει τη μεγάλη αύξηση στο κόστος μετακίνησης για τους εργαζόμενους που πηγαινοέρχονται καθημερινά από και προς τη Λευκάδα, κάνοντας ολόκληρο ταξίδι» αναφέρει ακόμη στην ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λευκάδας – Βόνιτσας.
Δημήτρης Παπαδάκης – sinidisi.gr