Με αφορμή την ανάληψη καθηκόντων του νέου Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου, κ. Αλέξη Αντωνίου, το karvasaras.gr ήρθε σε επικοινωνία μαζί του σχετικά με το δύσκολο έργο που αναλαμβάνει, σε μία πόλη με ουκ ολίγες τροχονομικές παραβάσεις σε καθημερινή βάση.
Ο κ. Αντωνίου λοιπόν απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με την παραβατικότητα των οδηγών στην ευρύτερη περιοχή αρμοδιοτήτων του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου, τη «μάστιγα» των μεθυσμένων οδηγών, οι συλλήψεις των οποίων αποτελούν «ρουτίνα» στην περιοχή, όπως φυσικά και για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της πόλης λόγω των νέων πεζοδρόμων, αλλά και τις παραβάσεις σε αυτούς.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του νέου Διοικητή του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου:
Καταρχάς, από που μέχρι που εκτείνεται η περιοχή αρμοδιοτήτων του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου;
«Το Τμήμα τροχαίας Αγρινίου, καλύπτει μια από τις μεγαλύτερες εδαφικές περιοχές της Δυτικής Ελλάδος, καθώς η τοπική του αρμοδιότητα ταυτίζεται με την περιφέρεια του Αστυνομικού Τμήματος Αγρινίου, περιλαμβάνοντας το τμήμα της Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων από τη χιλιομετρική θέση 59,681 έως και τη χιλιομετρική θέση 99,000 (γέφυρα Αμβρακίας), το τμήμα της Εθνικής Οδού Αγρινίου – Καρπενησίου από τη χιλιομετρική θέση 0,001 έως και τη χιλιομετρική θέση 52,400 (γέφυρα Επισκοπής), την Επαρχιακή Οδό Αγρινίου – Εμπεσού, από την χιλιομετρική θέση έως την 15,000 χιλιομετρική θέση καθώς και την Επαρχιακή Οδό Αγρινίου – Θέρμου σε όλο το μήκος της.
Συνολικά η υπηρεσία μας αστυνομεύει 121 χιλιόμετρα Εθνικού Δικτύου, 55 χιλιόμετρα Επαρχιακού Δικτύου και 220 χιλιόμετρα αστικού δικτύου».
Το Αγρίνιο είναι μία πόλη στην οποία θα μπορούσε να πει κάποιος ότι η παραβατικότητα των οδηγών, τηρουμένων των αναλογιών, είναι πάνω ή κάτω από τον μέσο όρο;
«Ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες, όπως για παράδειγμα τις ημέρες όπου υπάρχει έξοδος των πολιτών από τα μεγάλα αστικά κέντρα, λόγω εορτών, αυξάνεται η κίνηση και η παρουσία των οχημάτων τόσο στο εθνικό δίκτυο όσο και στο αστικό δίκτυο, όποτε εκ του αποτελέσματος, καταγράφουμε περισσότερους ελέγχους.
Στόχος μας είναι να κερδίσουμε το στοίχημα της καθημερινότητας στο Αγρίνιο, παρέχοντας συνεχώς τις Υπηρεσίες μας στους πολίτες».
Σε γενικές γραμμές παρατηρείται ότι σχεδόν κάθε μέρα πραγματοποιούνται από αστυνομικούς του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου, μία με δύο συλλήψεις οδηγών υπό την επήρεια μέθης. Αυτό θεωρείτε ότι είναι κάτι φυσιολογικό για μία πόλη με τον πληθυσμό του Αγρινίου ή είναι κάτι που σχετίζεται και με τη νοοτροπία των πολιτών;
«Οι αστυνομικοί του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου διενεργούν καθημερινά και συνεχώς ελέγχους των χρηστών των οδών με έμφαση σε επικίνδυνες τροχονομικές παραβάσεις όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης.
Οι έλεγχοι μας διενεργούνται όλο το 24ωρο, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις έχουμε διαπιστώσει παραβάσεις οδήγησης υπό την επήρεια μέθης και κατά την διάρκεια της ημέρας».
Θα έλεγε κάποιος ότι αναλαμβάνετε καθήκοντα σε μία ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο για την πόλη, με κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να βρίσκονται σε ισχύ στο κέντρο με αφορμή τις πεζοδρομήσεις κεντρικών δρόμων της και αρκετές παραβάσεις να σημειώνονται καθημερινά σε αυτά τα σημεία. Πως πιστεύετε ότι μπορεί να μειωθεί η παραβατικότητα στους νέους πεζοδρόμους;
«Σε καθημερινή βάση έχουμε έντονη παρουσία στο αστικό δίκτυο του Αγρινίου, περιπολώντας και εφαρμόζοντας τη νομοθεσία για την ελευθερία κίνησης των πολιτών.
Διασφαλίζουμε αυτό το πρωταρχικό δικαίωμα στους συμπολίτες μας και ιδιαίτερα σε ορισμένες κατηγορίες πολιτών που χρήζουν ιδιαίτερων συνθηκών για τις μετακινήσεις τους, όπως είναι τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).
Πιστεύουμε ότι η καλλιέργεια και η κουλτούρα κυκλοφοριακής αγωγής είναι μια σύνθετη διεργασία, που απαιτεί τη συμμετοχή όλων μας και πρωτίστως των πολιτών».
Αν έπρεπε να επιλέξετε έναν τομέα που ενδεχομένως σας προβληματίζει ή που θα έπρεπε να επικεντρωθείτε περισσότερο στην θητεία σας ως Διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου, ποιος είναι αυτό;
«Επικεντρωνόμαστε στην βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και προσπαθούμε για το ιδανικό: να μην θρηνούμε θύματα στην άσφαλτο.
Αυτό βέβαια συνεπάγεται μια σειρά από ενέργειες όπως η καθημερινή τροχονομική αστυνόμευση για την ελευθερία κίνησης των πολιτών και η μηδενική ανοχή στις επικίνδυνες – επιθετικές παραβάσεις όπως είναι:
• η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης,
• η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη,
• η υπερβολική ταχύτητα κ.α
Παράλληλα, η ασφάλεια των παιδιών ως επιβάτες σε οχήματα και σε σχολικά λεωφορεία αποτελεί για εμάς σημαντική προτεραιότητα και πραγματοποιούμε συνεχείς και στοχευμένους ελέγχους».
Τι ισχύει στις περιπτώσεις όπου η κάμερα καταγράφει κάποια παράβαση όπου δεν φαίνεται το πρόσωπο του οδηγού; Η κλήση χρεώνεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος; Σε αρκετές περιπτώσεις τα οχήματα μπορεί να ανήκουν σε γονείς ή και παπούδες/γιαγιάδες των οδηγών.
«Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία το συσχετιζόμενο φωτογραφικό υλικό σε μια πράξη βεβαίωσης παράβασης, αφορά την κρατική πινακίδα κυκλοφορίας, οπότε η παράβαση καταλογίζεται στον οδηγό που υποδεικνύει ο ιδιοκτήτης του οχήματος.
Σε κάθε περίπτωση όμως πάντα ελέγχεται αν το άτομο που έχει δηλωθεί ως οδηγός είναι κάτοχος της ισχύουσας άδειας οδήγησης.
Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης ως προς τον οδηγό, πέραν της επιβολής του προστίμου, ο παραβάτης θα υποστεί και ποινικές συνέπειες».
Σε προσωπικό επίπεδο, υπάρχει κάτι που σας έχει κάνει εντύπωση από τη στιγμή που αναλάβατε τα καθήκοντά σας ή στο οποίο πιστεύετε πρέπει να ρίξετε μεγαλύτερο βάρος;
«Αυτό που μου έχει κάνει ιδιαίτερη εντύπωση, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τη Διοίκηση του Τμήματος Τροχαίας Αγρινίου, είναι ο επαγγελματισμός και η κατάρτιση των αστυνομικών.
Οι συνάδελφοί μου υπηρετούν με αφοσίωση και δίνουν καθημερινά τον καλύτερό εαυτό τους για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και την βελτίωση της ποιότητας της ζωής των πολιτών του Αγρινίου».
Κλείνοντας, θα θέλατε να στείλετε ένα μήνυμα στους πολίτες και αν ναι ποιο είναι αυτό;
«Απευθυνόμενος στους συμπολίτες μας και ειδικότερα στους νέους οδηγούς αλλά και στα παιδιά μας, που θα είναι οι αυριανοί ενεργοί πολίτες, θέλω να τονίσω ότι η τήρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, είναι η τήρηση της υπόσχεσης που έχουμε δώσει στους δικούς μας ανθρώπους, να είμαστε ‘’δίπλα’’ τους».