Βασικό θέμα συζήτησης αποτελούν από χθες οι μάσκες «full face» που μοιράστηκαν και στα σχολεία του Αγρινίου, αφού περισσότερο συμβατές είναι με διαδηλωτές που ρίχνουν μολότοφ στην πλατεία Συντάγματος παρά σε «πρωτάκια» την 1η μέρα της σχολικής τους σταδιοδρομίας.
Τα social media πήραν φωτιά από γονείς και μαθητές που δεν έχασαν την ευκαιρία να τρολάρουν τις εν λόγω μάσκες και αρκετοί έσπευσαν να βρουν κάποια εναλλακτική χρήση γι’ αυτές. Άλλοι είπαν ότι κάνουν και για σκουφάκια, μερικοί ακολούθησαν τη λογική του «full face» και διαπίστωσαν ότι απλά οι αρμόδιοι ξέχασαν τις τρύπες για τα μάτια, άλλοι εφιστούν την προσοχή ώστε οι γονείς να μην πάρουν λάθος παιδί από το σχολείο και… άλλα πολλά.
Εκτός όλων αυτών όμως, υπήρξαν και γενικότερες αντιδράσεις για την υποχρεωτική χρήση της μάσκας στα σχολεία, κυρίως στα παιδιά των μικρότερων ηλικιών, με μερίδα γονέων να υποστηρίζει ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να προκληθεί πρόβλημα υγείας για τα παιδιά τους.
Μέτρα κατά πλειοψηφία αλλά όχι καθολικά…
Ο πραγματικός παραλογισμός όμως ήταν αυτός με τα μέτρα προστασίας που τηρήθηκαν στην πλειοψηφία των σχολείων, όχι όμως καθολικά. Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, σε κεφαλοχώρι μεγάλης Δημοτικής Ενότητας του Αγρινίου τα παιδιά εισήλθαν στον αύλειο χώρο του δημοτικού σχολείου χωρίς μάσκες, χωρίς μέτρα προστασίας (αποστάσεις κλπ) και αφού πρώτα έπαιξαν με τους φίλους τους για αρκετή ώρα, μετά συγκεντρώθηκαν από τους δασκάλους για να λάβουν τις μάσκες… μεγέθους Σρεκ ώστε να προστατευθούν από τον κορωνοϊό.
Μάλιστα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ακούστηκε από κάποια κυρία, απευθυνόμενη σε νεαρό άνδρα που βρισκόταν έξω από τον χώρο του σχολείου φορώντας μάσκα, η ατάκα «Καλά, τι φοράς μάσκα; Μεγάλος άνδρας τι φοβάσαι»;
Σχετικά πάντως με τις τεραστίου μεγέθους μάσκες που μοιράστηκαν στα σχολεία ο κατασκευαστής υπέδειξε τον υπεύθυνο, τονίζοντας ότι «οι διαστάσεις καθορίστηκαν από τη συνεδρίαση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι κορωνοϊού».
Τουλάχιστον οι μάσκες ακόμη και αν δεν είναι πολύ βολικές στην εφαρμογή και αποτελεσματικές στην χρήση, δίνουν νέες δυνατότητες στους μαθητές. Δυνατότητες που μπορεί να θεωρηθούν ιδιαίτερα χρήσιμες. Για παράδειγμα, κάποτε τα σκονάκια έμπαιναν σε χαρτάκια και κρύβονταν σε μανίκια, τσέπες κλπ. Πλέον οι μαθητές μπορούν να τα έχουν κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια τους, αφού το μέγεθος των νέων μασκών καλύπτουν ακόμη και αυτά!
κον-Τρόλ ρουμ