Στο πλαίσιο της διαρκώς εξελισσόμενης συνεργασίας της ΣΑΕΚ Μεσολογγίου, με την Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας, οι σπουδαστές του Δ’ εξαμήνου της ειδικότητας «Τεχνικός Συντήρησης Έργων Τέχνης και Αρχαιοτήτων», συμμετείχαν ενεργά σε εκπαιδευτική δράση συντήρησης παλαιών εκκλησιαστικών εικόνων, κάτω των εκατό ετών.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος «Πρακτική Εφαρμογή», με αντικείμενο τη συντήρηση εικόνων του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Αστακού, ο οποίος είχε υποστεί φθορές από πρόσφατη πυρκαγιά.
Οι σπουδαστές, με την καθοδήγηση και επίβλεψη της εκπαιδεύτριάς τους Αφροδίτης Τηλιγάδα (Συντηρήτρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας), είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με την πραγματικότητα του επαγγέλματος, αναλαμβάνοντας την αρχική αποτίμηση της κατάστασης και διατήρησης των έργων, την αναγνώριση των φθορών και των αιτιών τους, καθώς και την εφαρμογή πρώτων σωστικών μέτρων.
Παράλληλα, γνώρισαν από κοντά τις μεθόδους, τα υλικά και τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στη συντήρηση έργων τέχνης, ενώ ενημερώθηκαν και για τη διαδικασία διαχείρισης εκκλησιαστικού πολιτιστικού υλικού και κειμηλίων.
Η ΣΑΕΚ Μεσολογγίου εκφράζει θερμές ευχαριστίες:
«Στους σπουδαστές και την εκπαιδεύτρια της ειδικότητας για την πρωτοβουλία και την ενεργή συμμετοχή τους στην επιτυχή ολοκλήρωση της συντήρησης,
καθώς και στον Αρχιμανδρίτη Ιωσήφ Ζωγράφο, Καθηγούμενο Ιεράς Μονής Εισοδίων της Θεοτόκου Μυρτιάς και Γενικό Αρχιερατικό Επίτροπο Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, για την εμπιστοσύνη στους σπουδαστές και τους εκπαιδευτές μας και για την αναγνώριση του έργου τους.
Ιδιαίτερες ευχαριστίες στο Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνό για την πολύτιμη υποστήριξή του, τόσο στη συγκεκριμένη δράση όσο και για τη συνολική συνεργασία της Ιεράς Μητρόπολης με τη Σχολή μας γενικότερα.
Η ΣΑΕΚ Μεσολογγίου συνεχίζει να πρωτοπορεί στην επαγγελματική κατάρτιση, αναδεικνύοντας τη δυναμική της μέσα από πρωτοβουλίες που προάγουν τον επαγγελματισμό των σπουδαστών της συνδυάζοντας την κατάρτιση με τη βιωματική μάθηση».