Μπορεί το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 να ξεκίνησε με πολλές προσδοκίες όσον αφορά τον ανταγωνισμό, με τα πράγματα δείχνουν συναρπαστικά τόσο στο πρωτάθλημα οδηγών όσο και σε εκείνο των κατασκευαστών, ωστόσο η συνέχεια διέγραψε όλα τα προγνωστικά και μας προσγείωσε στην πραγματικότητα.
Ο Μαξ Φερστάπεν αποτελεί τον πρωταγωνιστή της φετινής χρονιάς και στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η ομάδα της Red Bull πού για άλλη μία χρονιά πρωταγωνιστεί και αυτή στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, έχοντας όμως τώρα τον πρώτο λόγο.
Η απόλυτη κυριαρχία του Ολλανδού
Με συνεχόμενες νίκες, ο Μαξ Φερστάπεν δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και μεγάλωσε πάρα πολύ τη διαφορά του από το δεύτερο Τσαρλς Λεκλέρκ της Ferrari, αλλά και τον ομόσταβλό του στη Red Bull Σέρχιο Πέρες, που φιγουράρουν στη δεύτερη και τρίτη θέση της βαθμολογίας με περισσότερους από 100 πόντους διαφορά.
Συνεπώς, ο Μαξ Φερστάπεν αποτελεί το μεγάλο φαβορί για την κατάκτηση του φετινού τίτλου οδηγών, με τη Red Bull Racing αντίστοιχα να αποτελεί το φαβορί για το πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Οι «κόκκινοι ταύροι» έχουν μάλιστα τη δυνατότητα να κάνουν ακόμα και το 1-2, εφόσον ο Πέρες συνεχίσει και αυτός τις καλές εμφανίσεις και τη συγκομιδή βαθμών στις αγωνιστικές που απομένουν έως το τέλος της σεζόν.
Και στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών η διαφορά της Red Bull Racing από τη Ferrari που βρίσκεται στη δεύτερη θέση και τη Mercedes που βρίσκεται στην τρίτη θέση φτάνει και ξεπερνά και τους 150 πόντους, οι οποίοι για να είμαστε ρεαλιστές είναι πάρα πολλοί για να καλυφθούν, ειδικά με βάση τα όσα έχουμε δει φέτος στα grand prix που προηγήθηκαν.
Η εκπληκτική σεζόν του Φερστάπεν
Ο Ολλανδός πιλότος πραγματοποιεί μία εξαιρετική σεζόν με μόλις κάποια μικροσφάλματα, κυρίως στα Grand Prix της Ισπανίας και της Ουγγαρίας, στα οποία όμως παρ’ όλα αυτά κατέκτησε την πρώτη θέση, κερδίζοντας όλους τους αντιπάλους του.
Ακόμα και στις δηλώσεις των άλλων οδηγών φαίνεται πως Μαξ Φερστάπεν και Red Bull είναι πραγματικά αδύνατο να κερδηθούν φέτος. Δεν είναι λίγοι οι φίλοι και οι αντίπαλοι που παραδέχονται πως η σχέση του Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull Racing αυτή τη στιγμή θυμίζει πολύ τον μοναδικό συνδυασμό του Λούις Χάμιλτον με τη Mercedes στα χρόνια της κυριαρχίας τους.
Σύμφωνα με τον Ζακ Βιλνέβ, αλλά και τους ίδιους τους ανθρώπους της Ferrari, η διαφορά κατασκευαστικά στα μονοθέσια της Red Bull και της Ferrari δεν είναι τόσο μεγάλη όσο φαίνεται από τη βαθμολογία, όμως η κυριαρχία της Red Bull δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Ακόμα και αν η Ferrari δεν πίστευε πως θα μπορούσε να διεκδικήσει τον φετινό τίτλο, σίγουρα κανείς από την ομάδα δεν θα μπορούσε να φανταστεί τόσο μεγάλη διαφορά, ούτε στα χειρότερα σενάρια.
Τα επόμενα βήματα της Red Bull Racing
Εφόσον η Red Bull κατακτήσει τελικά τον φετινό τίτλο, αυτό θα είναι το πέμπτο πρωτάθλημα κατασκευαστών το οποίο κερδίζει μετά από εκείνα του 2010, 2011, 2012 και 2013. Την περσινή χρονιά, παρότι ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε το πρώτο του πρωτάθλημα , αυτό δεν συνδυάστηκε και με το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ωστόσο, τα πράγματα φέτος είναι εντελώς διαφορετικά.
Η Red Bull Racing φαίνεται αυτή τη στιγμή να βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση από ποτέ, ακόμα και από αυτή που βρισκόταν στις αρχές της δεκαετίας του 2010 όταν κατέκτησε τους τέσσερις συνεχόμενους τίτλους της.
Δύο πολύ σημαντικά γεγονότα τη φετινή χρονιά αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που θα επηρεάσουν το πρόσεχες μέλλον της Red Bull Racing. Από τη μία πλευρά είναι η σημαντική χορηγική συμφωνία με τη μεγάλη online πλατφόρμα Texas Hold’em πόκερ PokerStars που επικυρώθηκε νωρίτερα φέτος και από την άλλη η Red Bull Powertrains, ένα πρόγραμμα το οποίο θα αντικαταστήσει την τεχνολογία της Honda, καθώς η ιαπωνική εταιρεία και πάροχος κινητήρων αποφάσισε να αφήσει εντελώς το πρωτάθλημα της Formula 1 και να αποχωρήσει.
Έτσι, αφενός μεν η Red Bull βρίσκεται σε καλή οικονομική κατάσταση αυτή τη στιγμή λόγω των επιτυχιών που προσελκύουν πλέον σημαντικούς χορηγούς, ενώ από την άλλη έχει επίσης τη δυνατότητα να υποστηρίξει η ίδια την ομάδα της με δική της τεχνολογία, την οποία θα αναπτύξει τα επόμενα χρόνια. Η βάση πάντα, βέβαια, θα είναι η επιτυχημένη συνεργασία με τη Honda, ενώ θα αισιοδοξεί πως μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη τα επόμενα χρόνια και να μονοπωλήσει ενδεχομένως τα πρωταθλήματα της Formula 1, αν δεν ισχύσουν οι φήμες στη Formula 1 που μιλούν για επιστροφή της Honda και είσοδο νέων ομάδων στο πρωτάθλημα.