Τα 1000 Grand Prix της Scuderia Ferrari γιορτάστηκαν με λαμπρότητα στο Grand Prix Τοσκάνης… Κτήρια με κόκκινο φωτισμό, σαμπάνιες και στο φινάλε οκτώ μονοθέσια εκτός αγώνα και τον Χάμιλτον νικητή
Αυτό το σαββατοκύριακο τα είδαμε όλα! Εκδηλώσεις από τα «αλογάκια» για τα 1000 Grand Prix της ομάδας, κτήρια στα «κόκκινα» και το ατέλειωτο «μπάχαλο» στον αγώνα της Κυριακής. Με λίγα λόγια… Χρόνια σου πολλά Ferrari!
Οι Ιταλοί γιορτάζουν
Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο, αυτό το σαββατοκύριακο ήταν σημαντικό για την Scuderia καθώς η ομάδα συμπλήρωσε 1000 Grand Prix στην Formula 1. Η Ferrari είναι η μοναδική ομάδα που το έχει καταφέρει αυτό σε ολόκληρη την ιστορία του σπορ. Το Σάββατο το βράδυ λοιπόν η Ιταλική ομάδα ξεκίνησε τους εορτασμούς από την πανέμορφη Piazza della Signoria στη Φλωρεντία, παρουσία σημαντικών προσωπικοτήτων και μονοθεσιών. Δυστυχώς λόγω πανδημίας δεν είδαμε λαοθάλασσα όπως πέρυσι στο Μιλάνο σε αντίστοιχη εκδήλωση. Η λίστα των «εκλεκτών» περιελάμβανε τον πρόεδρο της ομάδας Τζον Ελκάν, τον αντιπρόεδρο Πιέρο Φεράρι, τον πρόεδρο της FIA Ζαν Τοντ και πρώην μηχανικό του Σουμάχερ, τον Ρος Μπρον επίσης πρώην μηχανικό του Σουμάχερ και νυν αγωνιστικό διευθυντή του σπορ καθώς και βετεράνους οδηγούς της ομάδας όπως ο Στέφανο Ντομενικάλι, Έντι Ιρβάιν και άλλους. (Νικόλα Τομπάζη…λείπεις)
Οι πρωταγωνίστριες όμως της βραδιάς ήταν οι αγωνιστικές Ferrari που κοσμούσαν την εκδήλωση: Η F2008, η F2002, η F1-2000, η 312 T4 του 1979, καθώς και μερικές από τις εντυπωσιακότερες Ferrari για χρήση σε δημόσιους δρόμους όπως η SF90 Stradale, F8 Tributo Spider, 812 GTS, Portofino και Roma. Αλίμονο αν απουσίαζε η SF1000 η οποία βρισκόταν σε περίοπτη θέση και κατάλληλα φωτισμένη αναδεικνύοντας τα επετειακά της χρώματα. (Όμορφη να την κοιτάς μεν, το χειρότερο μονοθέσιο της 10ετίας δε)
Το μεγάλο πανηγύρι της Κυριακής (Κάτι σαν Δεκαπενταύγουστο στο χωριό)
Φτάνει λοιπόν η Κυριακή και στην πίστα πριν αρχίσει ο μεγάλος αγώνας είδαμε το θρυλικό μονοθέσιο του πρωταθλητή Σουμάχερ στα χέρια του γιου του, Μικ Σουμάχερ να κάνει βόλτες προς τιμήν της Ιταλικής ομάδας κάνοντας τον πατέρα του περήφανο.
Ας πάμε όμως κατευθείαν στο «ζουμί». Πέντε κόκκινα φώτα και έχουμε αγώνα! Ο Χάμιλτον χάνει το προβάδισμα στην αρχή του αγώνα από τον Βάλτερι Μπότας, με έναν Λεκλέρκ από πίσω του να πιέζει όσο μπορεί για την δεύτερη θέση και ξαφνικά…
Το πανηγύρι αρχίζει!
Μετά από μερικές στροφές (και έναν τύπο με αλεξίπτωτο και μια τεράστια σημαία της Ferrari στον ουρανό) είδαμε το πρώτο ατύχημα μεταξύ Βερστάπεν και Γκαζλί καθώς, ο Ολλανδός χτυπήθηκε από πίσω από τον Κίμι Ράικονεν, στέλνοντας την Red Bull στο χαλίκι και έξω από τον αγώνα. Ο Πιερ Γκασλί ήταν αυτός που χτύπησε αρχικά τον Κίμι και τον έριξε πάνω στον Μαξ.
Ο Ρομάν Γκροζιάν και ο Φέτελ μπλέχτηκαν και αυτοί στην σύγκρουση του πρώτου γύρου αλλά κατάφεραν να συνεχίσουν.
Μόλις το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε στο τέλος του 6ου γύρου έγινε ένα μεγάλο ατύχημα πολλαπλών αυτοκινήτων στην ευθεία των πιτς.
Ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι έπεσε πίσω από τον Κέβιν Μάγκουσεν και στο σφοδρό ατύχημα μπλέχτηκαν και οι Νικόλα Λατιφί και Κάρλος Σάινζ.
Ο αγώνας συνεχίστηκε με τους υπόλοιπους οδηγούς καθώς, οι Πιερ Γκασλί, Μαξ Βερστάπεν, Κέβιν Μάγκουσεν, Αντόνιο Τζιοβινάτσι, Νικόλα Λατιφί και Κάρλος Σάινζ δεν συνέχισαν τον αγώνα. Ακολούθησε μια αναμονή 25 λεπτών πριν ο αγώνας ξαναρχίσει στον 10ο γύρο με μια στατική εκκίνηση, αν και με μόνο 13 αυτοκίνητα καθώς και Εστεμπάν Οκόν αναγκάστηκε να αποσυρθεί με πρόβλημα στα φρένα του.
Στην επαναφορά του αγώνα ο Χάμιλτον πήρε το προβάδισμα κάνοντας την κλασσική του «βόλτα» ενώ ο Λεκλέρκ δεν τα κατάφερε να κρατήσει την τρίτη θέση, την οποία έχασε από…κυριολεκτικά το μισό grid πέφτοντας έβδομος και μετά κατέληξε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, επειδή όπως είπε και ο ίδιος «τι έχω να χάσω;».
Όσο γινόντουσαν όλα αυτά ο Φιλανδός Μπότας παρακαλούσε τον Κύριο για ένα αυτοκίνητο ασφαλείας «μπας και…» καταφέρει να φτάσει τον Χάμιλτον και λίγους γύρους αργότερα εισακούστηκε! Μια κόκκινη Mercedes έκανε την εμφάνιση της, μαζεύοντας όλους τους οδηγούς σε ένα τρενάκι, επειδή η πίσω ανάρτηση του Στρολ κατέρρευσε, με τον ίδιο να υποστηρίζει ότι του έσκασε το λάστιχο και να καταλήγει στα προστατευτικά λάστιχα.
Μετά από λίγο το μονοθέσιο του Καναδού πήρε φωτιά, προκαλώντας πανικό στο συνεργείο καθαρισμού της πίστας. (Κυριολεκτικά πανηγύρι στο χωριό)
Το επετειακό «φινάλε»
Άλλη μια διακοπή στον αγώνα…και με τα πολλά φτάνουμε στην τελευταία επαναφορά. Ο Μπότας δεν καταφέρνει να φτάσει τον Χάμιλτον, Ο Άλμπον καταφέρνει να περάσει τον Ρικιάρντο και…βουαλά! Η πρώτη τριάδα, με τις Mercedes να κάνουν το 1-2 (Χάμιλτον-Μπότας) και τον Άλεξ Άλμπον να κατακτά το πρώτο του βάθρο στην Formula 1.
Αυτή είναι η τελική κατάταξη: