Ελάχιστες ημέρες έμειναν για το τυπικό «αντίο» του Βαλεντίνο Ρόσι από τις πίστες του Moto GP. Ο οδηγός που έγινε θρύλος πάνω στους δύο τροχούς έχει αποσυρθεί προ πολλού από τους αγώνες, όμως η ώρα για να μπει η σφραγίδα σε μία συγκλονιστική καριέρα φτάνει. Σε λίγες ημέρες, το διάσημο νούμερο 46 που έφερε η μηχανή του Βαλεντίνο Ρόσι πρόκειται να αποσυρθεί οριστικά σε μία ειδική τελετή που θα διοργανωθεί στο ιταλικό Γκραν Πρι του Μουγκέλο.
Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έγραψε ιστορία με τον συγκεκριμένο αριθμό στην εκάστοτε μηχανή που οδηγούσε, σε μία καριέρα που διήρκησε 26 ολόκληρα χρόνια. Ο Ρόσι πανηγύρισε τους εννέα τίτλους του και στις τρεις διαθέσιμες κατηγορίες των πρωταθλημάτων του MotoGP, επτά εκ των οποίων στο κορυφαίο επίπεδο, ενώ μέτρησε συνολικά 115 πρωτιές. Ένας αριθμός που δύσκολα θα επαναλάβει κανείς για πολλά χρόνια ακόμη.
Ο θρύλος από την Ιταλία είχε μία απίθανη καριέρα στο Moto GP, ειδικά τα τελευταία χρόνια ως αναβάτης. Οι ικανότητές του ήταν πάντοτε μοναδικές, όμως όσο ωρίμαζε οι εμφανίσεις του στις πίστες ήταν τόσο επιβλητικές, ώστε ακόμη και οι online πλατφόρμες όπως ο ευρωπαίος γίγαντας Betsson που προσφέρει απεριόριστες αγορές και ανταγωνιστικές αποδόσεις στο στοιχημα, έδινε πολύ χαμηλές ή και καθόλου αποδόσεις για τις νίκες του Ρόσι.
Ο 43χρονος αποσύρθηκε στο τέλος της σεζόν το 2021 και πλέον έχει αφήσει οριστικά πίσω του τους δύο τροχούς. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο αποφασίστηκε η απόσυρση του αριθμού 46 από το Moto GP, παρότι ο διάσημος αναβάτης ποτέ δεν εξέφρασε σχετική επιθυμία. Αντίθετα, επέμενε να χρησιμοποιηθεί από νέους οδηγούς, κάτι που τελικά δεν θα συμβεί.
Ο Ρόσι, πάντως, θα δώσει κανονικά «το παρών» στην τελετή απόσυρσης του αριθμού, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Moto GP: «Ο αριθμός 46 θα σταματήσει να χρησιμοποιείται και τυπικά, αμέσως μετά από την κούρσα του Αουτόντρομο Ιντερνατσιονάλε στο Μουγκέλο. Συνώνυμος με τον εννέα φορές παγκόσμιο πρωταθλητή και θρύλο του Moto GP, Βαλεντίνο Ρόσι, ο αριθμός θα αποσυρθεί με την τιμή που του αρμόζει. Η τελετή θα διεξαχθεί πριν από την έναρξη της κούρσας και ο Ρόσι θα δώσει «το παρών», προκειμένου να προσυπογράψει μία απόφαση η οποία τιμά την κληρονομιά που αφήνει στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Συμμετείχε με το νούμερο 46 σε 26 σεζόν συνολικά και δημιούργησε την πιο αναγνωρίσιμη πινακίδα στην ιστορία του αθλήματος και όχι μόνο».
Η απόσυρση ενός αριθμού είναι κάτι που παραδοσιακά συμβαίνει για αναβάτες που πλέον δεν βρίσκονται εν ζωή, αλλά ο Ρόσι αποτελεί έναν θρύλο του Moto GP και η εξαίρεση στον κανόνα θεωρείτο δεδομένη. Στη διάρκεια των ετών, το Moto GP έχει αποσύρει το νούμερο 69 του Νίκι Χέιντεν, το νούμερο 48 του Σόγια Τομιζάβα και το νούμερο 58 του Μάρκο Σιμοντσέλι, μεταξύ άλλων. Ο πρώτος οδηγός που είδε τον αριθμό του να αποσύρεται ήταν ο παγκόσμιος πρωταθλητής των 500cc Κέβιν Σβαρτς, καθώς το νούμερο 34 του Αμερικανού έπαψε να χρησιμοποιείται το 1993 ως φόρος τιμής στην τεράστια καριέρα του.
Ο Ρόσι αυτόματα μπήκε στο «Hall of Fame» του Moto GP αμέσως μετά την περσινή του απόφαση να φύγει από τις πίστες. Πριν από δύο εβδομάδες στο ισπανικό Γκραν Πρι του Χέρεθ, ο πρώην ομόσταυλός του στη Yamaha και τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Χόρχε Λορένθο, μπήκε επίσης στο «Hall of Fame». Ο Ρόσι, πάντως, έχει ανοίξει πανιά για νέες προκλήσεις στην καριέρα του αφού έχει αφήσει τους δύο τροχούς για χάρη των… τεσσάρων. Ο 43χρονος Ιταλός τρέχει full-time στο GT World Challenge Europe με την WRT Audi, όπου δοκιμάζει τις ικανότητές του και στο βολάν. Είχε από καιρό αποκαλύψει την επιθυμία του να περάσει στο τιμόνι των αυτοκινήτων και πέρασε από δοκιμαστικά για τη βελγική εταιρεία WRT τον προηγούμενο Δεκέμβριο στη Βαλένθια.
Δεν προκάλεσε φυσικά καμία έκπληξη το γεγονός ότι και σε αυτή τη νέα προσπάθεια επέλεξε το νούμερο 46 για το όχημά του, με το οποίο μάλιστα την Πρωτομαγιά κατάφερε να πάρει τους πρώτους βαθμούς του στο πρωτάθλημα.