Γράφει ο Κώστας Κορδάτος*
Για μια ακόμη φορά οι “αδέξιοι ειδικοί” του ΙΕΠ και η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, υποχρεώνουν κυρίως τους εκπαιδευτικούς των επαγγελματικών ειδικοτήτων και ειδικότερα των εργαστηριακών μαθημάτων των ΕΠΑΛ και ΕΚ να εκπαιδεύσουν (δήθεν να απασχολούν), τους αυριανους τεχνικούς (μηχανολόγους, ψυκτικούς, μηχ. οχημάτων, ηλεκτρολογους, νοσηλευτές, οδοντοτεχνίτες, κομμωτικής τεχνης κ.λ.π) από το τηλέφωνο!
Αν αυτό ήταν δυνατόν να γίνεται, τότε κακώς και όχι ορθός δαπανούνται τεράστια ποσά στις προηγμένες τεχνολογικά χώρες για υποδομές σχολικών και πανεπιστημιακών εργαστηρίων. Με την κατάργηση και των τυπικών εσωσχολικών εξετάσεων χορηγούνται πτυχία ΕΠΑΛ επαγγελματικών προσόντων επιπέδου 4!!! Κάτι που αντιβαίνει σε κάθε παραδεκτή λογική της τεχνικής και της παιδαγωγικής επιστήμης.
Ο ΕΟΠΕΠ στο θέμα αυτό τι άποψη έχει;
Αυτούς τους τεχνικούς θέλουμε στη χώρα μας;
Η άρνηση συμμετοχής σε αυτή την κοροϊδία η ακόμα η διαφορετική προσέγγιση εγκυμονεί κινδύνους απομόνωσης μέχρι και υπηρεσιακής δίωξης!
Η θεση να ανοίξουν τα εργαστήρια για την δια ζώσης διεξαγωγής των εργ. μαθημάτων, όπως αρμόζει στη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση είναι εφικτή και ρεαλιστική. Πρόγραμμα με βάρδιες ανάλογα με τον αριθμό των αριθμό μαθητών των τμημάτων και των ειδικών συνθηκών μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, θεση ούτε που απασχολεί κανέναν στη διοικηση.
Κύριε στο “έγκλημα αυτό συνένοχο δεν θα με έχετε και αναλαμβάνω τις οποιες συνεπειες του νομού”…αρνησης να κοροιδευω τους μαθητές τον εαυτό μου και την ελληνική κοινωνία. Δεν θα ευτελισω κάτι που για 40 χρόνια αγωνίζομαι να αναβαθμιστεί υπέρ του δημοσίου συμφέροντος.
Δεν θα υποταχθούμε ορισμένοι”για ένα κομμάτι ψωμί”.
Ευθύνες σε αυτό το αδιέξοδο που φτάσαμε έως εδώ έχουν και ολλοι αυτοι οι συνάδελφοι, που πίστεψαν ό,τι επιτέλους μπήκαμε στο “ψηφιακό” σχολειο της εποχής!
Δυστυχώς ματαιοπονουν.
Την δεύτερη κρυάδα δηλαδή της κατάργησης των θέσεων εργασίας οι καθηγητές ειδικοτήτων θα την πάρουν με τη λειτουργία από τον προσεχή Σεπτέμβριο των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης της κ Κεραμεως και των το φίλων της σχολαρχων, που νομοθέτησε εν μέσω πανδημίας, όπου η καθημερινη φοίτηση στο σχολείο δεν θα υπάρχει, θα αντικατασταθεί στο σύνολο της με την εξ αποστάσεως αγορά πακέτων μαθημάτων και με την παρακολούθηση μιας (1) ημέρα την Εβδομάδα το εργαστήριο θα γίνεται έξω από το σχολείο, σε ιδιωτικά fan.
Οι περισσότεροι καθηγητές ειδικοτήτων θα βρεθουν εκτός εκπαίδευσης και εργασίας φυσικά.
Ηδη στα ΔΙΕΚ οι καταργήσεις θεσεων στα εργαστήρια ξεκίνησε προχθές με την κατάργηση της συνδιδασκαλιας, χωρίς να μιλάνε οι “πιστοποιημένοι” εκπαιδευτές και άλλοι παρατρεχαμενοι των κομματικων γραφείων της εξουσίας.
Έρχονται τα vaoutser και στην μεταγυμνασιακη κατάρτιση, να ανοίγουν και οι δουλειές τις ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Αλήθεια ποιός τελικά κοροδευει ποιόν (?)
Υ.Γ.: Η επαναφορά στην κανονικότητα προϋποθέτει διεξαγωγή των σχολικών εργαστηρίων σε δια ζώσης ενεργητικό χρόνο, πολλά τα υπόλοιπα είναι επικοινωνιακά κόλπα της εξουσίας.
*Πρόεδρος Π.Ε.Τ.Ε.Ε.Μ. (Εργαστηριακών καθηγητών -πτ. ΣΕΛΕΤΕ)